“Ya Evde Yoksan?”, Sorusuyla Hafızalara Kazınan Film: Neredesin Firuze’den Replikler ve Müzikler

11 Mart 2019 172 0 1

 

Şimdi sizi 2004 yılına götürüyorum.

Unkapanı Plakçılar Çarşısındayız. Müzik, her yerde…

Piyasada keşfedilmeyi bekleyenler mi dersin? Keşfetmek isteyenler mi dersin? Borç batağında olup hâlâ ayakta durmaya çalışanlar mı dersin? Hepsi orada…

Her şey de bir umut ve o umudun içinde çekilen bir film, “Neredesin Firuze”

Ferhat’ın (Özcan Deniz), Orhan’ın (Cem Özer), Hayri’nin (Haluk Bilginer), Seyfi’nin (Ruhi Sarı), Melih’in (Ragıp Savaş) ve Firuze’nin (Demet Akbağ) hikayesini anlatan filmin yönetmenliğini Ezop lakabı ile tanınan Ezel Akay’ın yaptığı, senaryosunu Levent Kazak’ın yazdığı Neredesin Firuze, dev oyuncu kadrosunun yanında usta müzisyenleri de içinde barındıran bir filmdir.

Neredesin Firuze filminin replikleri ve müzikleriyle birlikte bir nostaljiye ne dersiniz?

 

1- Bir Seyfi Bey var. Grubun yönetmeni, sanatçı işine çok hakim biri. “Bir filmin en önemli karesi ilk karesidir”, demişti.

 

2- İnanır mısınız? Minnacık bir otel odasını, sıcacık bir sanatçı barınağı haline getirmiş.

 # YA EVDE YOKSAN – NEREDESİN FİRUZE

 

3- Vallahi billahi yeni bir sound bulduk. Kadayıf gibi bir ses, çocuk yeni Pavarotti şerefsizim.

 

4-    +Halk seni bağrına basacak diyorum.
– Halk beni bağrına basacak.
+Çünkü sen de halksın!

 

 # ATA DEMİRER – ÇİZDİM OYNAMIYORUM

 

5-Yanlışsam yanlışsın de şimdi!

 

6-  +Hocam, adam vurdular içeride!
– Her canlı mutlaka ölümü tadacaktır.

 

#MÜSLÜM GÜRSES – SENSİZ OLMAZ

 

7-    – Umut müzik nerede acaba?
+ Bak yukarıda ama yukarıda da pek umut yok, ben sana söyleyeyim.

 

8-   – Ulan! Uyanıklar anıtına adını kazıtmazsam senin, şerefsizim. Sen ne tilkisin ya.
+Sen ne diyorsun abi ya! Televizyonun içi boştu. Ağırlık yapsın diye dikiş makinesini koydum valla.

 

# Ragıp Savaş & Janset – Yalnızım Dostlarım

 

9- Yani bazen gözünü karartıp dalıyorsun. Devam ediyorsun. Sonra bir bakıyorsun aynı yerdesin. Yoksun abi! Yoksun!

 

10- Bana hiç uğurlu gelmedi bu oda. Aşığım ya, o bana yeter. Oğlum biz sanatçıyız değil mi? Aşkla da doyarız.

 

# Özlem Tekin – Kara Sevda

 

11- Bu bir çaresizlik anı zannetmeyin, hayatta kendimi en cesur hissettiğim an olacak belki.

 

12- Sizin gibi değerli bir mücevheri, en güzel kutularda saklamaları lazım.

 

# Ciguli – Sabır

 

13-Unutmayın!  Başlangıç işin yarısıdır. Bitişte diğer yarısı. İntihar edecekseniz, yaşayarak edin.

 

14- Oteller kötü bir his bırakır insanların üzerinde. Odalarına hep kalanların dertleri, acıları siner.

 

# Bulutsuzluk Özlemi – Törki Törki

 

15- İnsan yaşarken bilmez yaşadığını, öğrenmeli.

 

16- Olur mu öyle şey çocuklar, ben hep evdeyim.

#Ragıp Savaş & Özcan Deniz – Beni Affet

 

17 – Yıllardır aradığım, girişini bulamadığım, gerçek ülkemin kapısını açacak tılsımlı sözcükleri bana siz ilham ettiniz. Bu şifreyi sizinle buldum. Sizi kaybedersem yine unutacağım o sihri.

 

18- Gerçekler söylenince artık hatırlanacak ne kalıyor ki geriye?

 

# EROL BÜYÜKBURÇ – İNLEYEN NAMELER

 

19 – Film bitti. Zaten yazmıyorlar sonlara son diye. Öyle seyrederken kendiliğinden belli oluyor…

Etiketler: Ata Demirer, Cem Özer, Demet Akbağ, Haluk Bilginer, Neredesin Firuze, Özcan Deniz Kategoriler: Özel Dosya, Replikler
paylaş TWEET PIN IT PAYLAŞ paylaş paylaş
Miray Özdemir

Son sınıf reklamcılık öğrencisi. Mayın tarlasında film izliyor.

Benzer Yazılar
Yorum Yaz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com