Küçük Kararların Büyük Sonuçlar Yarattığı İnteraktif Film Late Shift

9 Ocak 2019 302 0 2

Black Mirror Bandersnatch’le birlikte interaktivitenin çok konuşulduğu bugünlerde, size interaktif film özelliği taşıyan ve macera oyunu olarak da geçen Late Shift’ten bahsedeceğim.

“ Yanımdaki kişi kadar bende eve dönmek istiyorum. Ama diğer insanların benden önce binmesine izin veren benim sarsılmaz fedakarlığım mı? Yoksa binen son kişinin inen ilk kişi olacağını bilmenin getirdiği bencillik mi?”  

Sorusuyla etkileşime başlayan Late Shift, 2016 yılında piyasaya sürülen geliştiricisi “CtrlMovie”, yayıncısı “Wales Interactive” in olduğu interaktif film ve macera oyunudur. Late Shift alınan risklerin büyük sonuçlar doğurduğu FMV (Full Motion Video) suç gerilimidir. Yönetmenliğini Tobias Weber’in yaptığı, senaristliğini Tobias Weber ile Micheal Robert Johnson’ın üstlendiği Late Shift’in oyuncu kadrosuna baktığımızda Joe Sowerbutts , Haruka Abe, Richard Durden  gibi isimlerle karşılaşıyoruz. Bize 180 farklı sahne ve 7 farklı son seçeneği sunan Late Shift’te, her ne kadar bilgisayar oyunu olarak da geçse,  karakter ve mekan seçimlerinin gerçek insan ve gerçek mekanlardan oluştuğunu görüyoruz. Size içerikten bahsederken verdiğim kararlar dahilinde oluşturduğum içerik üzerinden gideceğim.

Matt (joe Sowerbutts), yaptığımız seçimler doğrultusunda yön vereceğimiz başrol oyuncumuzdur. Kendisi bir matematik öğrencisi ve para kazanmak için lüks otomobillerin bulunduğu bir garajda gece bekçiliği yapmaktadır.

Hikayemiz Matt’in gece vardiyasında olduğu gün, bir hırsızla karşı karşıya kalmasıyla başlar.

Hırsızın çaldığı arabayla Matt’i de yanında götürmesiyle birlikte Matt, hırsız ve çetesinin içinde olduğu bir suça dahil olmaya başlar. Ve kendini bir müzayede de çok güçlü bir Çin klanına ait olan porselen kase için açık arttırmaya katılırken bulur.

Suç çetesinin müzayedeye katılmasının asıl amacı hedef şaşırtıp o porselen kaseyi çalmaktır. Porselen kaseyi beklemedikleri kadar kolay bir şekilde çaldıktan sonra suç çetesiyle birlikte Matt’in de içerisinde olduğu bir arabayla kaçmaya başlarlar. Araba kaza yapar ve arabanın içerisinden sadece Matt ve May-Ling (Haruka Abe) adında bir kız canlı kurtulur.

Bu sahneden sonra Late Shift’te tek amaç “Matt ve May-Ling’i yaşanan olaylardan canlı kurtarmak”. Çünkü porselen kasenin çok büyük bir Çin klanına ait olması, kase için Matt ve May-Ling’in peşine düşecek kötü adamların çok olduğu mesajını bize özellikle müzayede sahnesinde vermektedir.

Late Shift, bizim verdiğimiz kararlarla artan gerilim ve “Bu durumda ben ne yapardım?” algısıyla, bizi sürekli filmin içinde tutarak heyecanı artırıyor. Ayrıca filmde kullanılan müziklerle de bunu destekliyor.

Kendinizi her ne kadar  “Diğerini seçseydim, acaba ne olurdu?” düşüncesiyle bulsanız da, bu düşünceden bir süre sonra kurtulup interaktif filmin akışına kendinizi bırakıyorsunuz.

İnternette yazılan ilk interaktif film “Late Shift” yazılarına da bir açıklık getirecek olursak. Hayır, ilk interaktif film 1992 yılında yapılan “I’m Your Man”  adındaki interaktif filmdir. Bu bilgiyi de burdan verelim.

Son olarak,  Late Shift’e Steam üzerinden ulaşabilirsiniz.

“Bazen seçimler o kadar küçüktür ki, onların farkına bile varamazsınız. Seni sen yapan verdiğin kararlardır, seni onlar şekillendirir.”

Etiketler: İnteraktif, Late Shift, Macera Oyunu Kategoriler: İnceleme
paylaş TWEET PIN IT PAYLAŞ paylaş paylaş
Miray Özdemir

Son sınıf reklamcılık öğrencisi. Mayın tarlasında film izliyor.

Yorum Yaz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com